18 Eylül 2010 Cumartesi

Gelirine....Giderine....

Her gün duyar oldum…. Gider yap sende,gider yapıyor,giderine…. Evet herkesin ağzında ama öyle bir söyleniyor ki herkes başka bir olaya hep aynı kelimeyi seçiyor.GİDER….
Peki bu GİDER olayı ne peki???
Ona buna soruyorum…
- gider yapmak şey işte yani posta koymak gibi….
Başka biri ise
- gider yapmak yani horozlanmak diyor..
bir başkasına sormamla beraber benim anlamlandırmaya çalıştığım tüm kalıp yerle bir oluyor.
- gider yapmak yani atar yapmak. Atarı işte…
diyor….
Şimdi bir anlamlandırmaya çalıştığım GİDER yapmak varken yanına bir de ATAR yapmak çıktı…
İnsanın gülesi ve ağlayası aynı anda geliyor…gülmemin nedeni bu kadar kulağa komik gelen bir laf daha uzun yıllar bence gelmez.ama ağlamama neden olacak şey ise;ben artık yaşlandım sanırım…
Kendi aralarında gençler öyle güzel kullanıyorlar ki bu lafları,şifre gibi bir şey olmuş sanırım.
Ama biz 30 lu yaşlara geldikçe yaşlandık lafını daha da fazla kullanan kesim bu lafın anlamını aramakla meşgul.
Google sağ olsun search e yazıyorsun ‘Gider Yapmak’sana getiriyor tüm kesimlerden yorumlar.ekşi sözlük,inci sözlük ve ilk defa duyduğum bir dolu sözlükte…hepsinde ilk yazdıklarım bana söylenen şeylerde kullanılıyor. Yani iki kelime var aslında yan yana geldiğinde bir o kadar anlamsız olan ama şuan konuşulan insanlar arası özel dilde(çünkü çoğu zaman kullanılan çoğunluk tarafından kendileri inci dizer gibi dizip uğraşıp yarattıkları bir dili konuşuyorlar)bir dolu anlama geliyor ve sorunsuz anlaşabiliyorlar…
Biz 90 ların çocuklarıydık…60-70-80 lerde çocuk olanlar bizleri anlamazlardı…bizim zamanımız bir başkaydı siz bilmezsiniz bizim bildiklerimizi,yaşadıklarımızı,bizim çizgi filmlerimiz bile güzeldi diyorlar ya işte ben şimdi onlara hak veriyorum…biz 80 sonu 90 ortalarında çocuktuk ve şuan milenium çağı çocuklarıyla ciddi farklarımız var…onlar bizlere benzemiyor…bizde onların çocukluklarını beğenmiyoruz. Yani demek oluyor ki hayat zaman geçtikçe bize her şekilde empati yapmayı öğretiyor. İster istemez empati yapmak zorunda kalıyoruz. Onları dinlerken,onlarla konuşurken onlar gibi düşünmeye,onların ne demek istediğini anlamak için onların dillerini empati yaparak çözmeye çalışıyoruz.
Kavram karmaşası keşke hayatımızda bir tek bu şekilde olsaydı…GİDER YAP boşver diyebilseydik…GİDERİNE KADAR diyebilseydik…HAYAT BİZE GİDER YAPIYORSA EĞER BİZ ALAYINA GİDER diyip gülüp üstüne bir de GİDER YAPSANDA ANCAK BENİM HOŞUMA GİDER diyip bir güzel kahkaha atsaydık…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder