9 Eylül 2010 Perşembe

bayram gelmiş BANANE!

bayram en çok çocuklara derler ama benim bayramla ilgili aklımda tek bir hatıra var ki;barış manço'nun 90'larda çocukluk yaşayan çoğu kişi gibi "bugün bayram...erken kalkın çocuklar"sesiyle uyanmak.o zamanlarda sevmezdim ben bayramı.çünkü okul yok,adı tatil olan bir günde neden erken kalkıyoruz ki diyip lanet lanet kalkar kahvaltı ederdim.ama nerden bilirdim ki bayramların daha da kötü geçeceğini ilerideki zamanlarda....
1999 yılından beri artık hiç ama hiç sevmiyorum bayramları..çünkü artık 4 kişilik bir ailemiz yok.babamın ölümünden sonra 3 kişi oturulan vasat kahvaltı sofraları,kimsenin konuşmaması ilk yıllarda bayram kahvaltılarının artık sadece erken kalmamdan ötürü lanet olmamdan çok daha kötü geçeceğini işaret etmekteydi.daha sonra ailemiz kademe kademe ilk önce 4 sonra 5 kişi olsa da yine de bayram sabahlarının bir tadı tuzu yok.bir de bayram günü babama giden yolun başında dikili bir taşa gittiğini görüp önünde sadece durmaktan başka bir şey yapamayınca iyice anlıyorsun ki bu sayıyla alakalı bir durum değil.
bugün yine bayram ve ben yine o taşın başına geçip dururken sadece baktım,gözümde güneş gözlükleri olsada hıçkırıklarım tüm aileyi mahvetti...yıllar geçtikçe acı azalıyor yada alışılıyor ama o taşı görmek!celal banarlı....D.G 12.10.1953 Ö.T 6.6.1999 yazısını gördüğün anda her şey bitiyor..al eline bir balta kır istiyorsun...aslında kırmak falan istemiyorsun sadece istediğin şu:
babamı istiyorum...
tekrar Barış Manço çalsın,erkenden uyanayım ve sıradan herkesle bayramlaşayım...istediğim aslında bu kadar basit bir şey....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder